Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013



Γιάννης Στέφος
Δ/ντής στο 26ο Δημ. Σχολείο Ιωαννίνων
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων Κιν: 6944392910/Σχολείο:2651041085
http://giannisstefos.blogspot.gr                                            
                                                                                                     Ιωάννινα 28 Φλεβάρη 2013
                                                                                                              Προς
                                                                   Την Περιφερειακή  Διεύθυνση   Πρωτοβάθμιας                     
                                                                    και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου
                                                                                      
                                                                   ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Κυρία Περιφερειακή Διευθύντρια Ηπείρου
Λαμβάνοντας υπόψη μου τόσο την παιδαγωγική όσο και την πολιτική διάσταση της θέσης σας απευθύνομαι και  θέτω υπόψη σας μια σειρά-μόνο- σοβαρότατων ζητημάτων  του χώρου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικότερα αλλά και ειδικότερα  του Νομού Ιωαννίνων με την ιδιότητα μου ως εκπαιδευτικός αλλά και ως αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ  Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα:
  • Αξιολόγηση. Έχοντας υπόψη μου τα σχετικά με την αξιολόγηση νομοθετήματα (Ν. 3848/10, και Ν. 4024/11) θα ήθελα να σας μεταφέρω την καθολική –σχεδόν – αντίθεση του κλάδου μας στα παραπάνω νομοθετήματα. Επισημαίνονται κυρίως ως αδυναμίες του όλου εγχειρήματος η ταύτιση της διαδικασίας βαθμολογικής κατάταξης και μισθολογικής εξέλιξης, ο μονοπρόσωπος χαρακτήρας της όλης διαδικασίας, η απουσία αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου). Σημειώνω επίσης, την  εύλογη βεβαιότητα των εκπαιδευτικών ότι η όλη διαδικασία δεν είναι άσχετη με πιθανές απολύσεις «ανεπαρκών» εκπαιδευτικών.  (Σχετικά σας επισυνάπτω συνοπτικά  τις θέσεις της ΔΟΕ ).
  • Πειθαρχικό Δίκαιο. Ο σχετικός νόμος (Ν.4093/2012) που πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων  παραβιάζει κατάφορα το τεκμήριο της αθωότητας και την αρχή της ίσης μεταχείρισης. Σας επισυνάπτω σχετική με το θέμα ερώτηση τριανταπέντε Ελλήνων βουλευτών που ζητούν ήδη την επανεξέταση του σχετικού νομοθετήματος….( Βουλή των Ελλήνων , Αρ.Πρωτ. Ερωτήσεων  7379/ 19/2/13).
  • Μεταθέσεις - Αποσπάσεις. Το όλο θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, πολύ περισσότερο λόγω και της εξαιρετικά άσχημης οικονομικής και κοινωνικής  κατάστασης που βιώνουμε όλοι μας. Θα ήθελα να  σημειώσω την ανάγκη των συναδέλφων μας να εργάζονται στον τόπο διαμονής των οικογενειών τους, διαφορετικά είναι αδύνατο να επιβιώσουν. Συνεπώς είναι απαραίτητο να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια για περισσότερες μεταθέσεις και αποσπάσεις.  Στο συγκεκριμένο θέμα θα ήθελα να θέσω υπόψη σας μια πραγματικότητα: Σύμφωνα με το νόμο για τις αποσπάσεις αποσπώνται- και καλώς αποσπώνται- πάντα κατά προτεραιότητα στην έδρα του κάθε νομού οι σύζυγοι των στρατιωτικών, αστυνομικών , δικαστικών και εσχάτως πάλι των πανεπιστημιακών. Επιπλέον τοποθετούνται σε κεντρικά σχολεία της έδρας του νομού ανεξάρτητα από τη διαδικασία μοριοδότησης  των  άλλων εκπαιδευτικών, ζήτημα το οποίο θα μπορούσαμε να το επανεξετάσουμε. Αντίθετα οι σύζυγοι των ανέργων συναδέλφων κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων δεν λαμβάνουν τα μόρια της συνυπηρέτησης. Πώς θα  μπορούσε άλλωστε…..Θα μπορούσαν όμως και αυτοί να λαμβάνουν κατ΄ εξαίρεση τα μόρια της συνυπηρέτησης  βάσει της εντοπιότητας τους. Είναι δίκαιο και ηθικό. Μάλιστα θα πρότεινα να ισχύσει  άμεσα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου.  Βέβαια είναι περιττό   να σημειώσω την ανάγκη της έγκαιρης ανακοίνωσης τόσο των μεταθέσεων όσο και των αποσπάσεων ώστε να μην βρίσκεται ο εκπαιδευτικός κόσμος και με αυτή την αγωνία.
  • Στελέχωση υπηρεσιών Π.Ε. Ιωαννίνων. Αντίθετα με ό,τι αρκετοί πιστεύουν, οι συνάδελφοι που υπηρετούν στις υπηρεσίες της Π.Ε.  επιτελούν εξαιρετικά σημαντικό έργο  με ωράριο  όπως εκείνο των δημοσίων υπαλλήλων. Ειδικότερα στο Νομό Ιωαννίνων οι σχετικές υπηρεσίες εξαιτίας της συνταξιοδότησης του μόνιμου προσωπικού λειτουργούν με τη δουλειά αυτών των συναδέλφων. Είναι απαραίτητο να ληφθεί- και στην περίπτωση αυτή- μέριμνα ώστε να παραμείνουν οι υπηρεσίες αυτές επαρκώς στελεχωμένες. Δεδομένου ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διδάσκουν και όχι  να υπηρετούν σε γραφειοκρατικές θέσεις, σε περίπτωση που οι θέσεις αυτές καλυφθούν με μόνιμο προσωπικό θα μπορούσε αυτό να γίνει από εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μεταταχθούν σε αυτές τις θέσεις.
·         Ρατσισμός- φασισμός. Οι προσπάθειες που γίνονται για  επιβολή ιδεολογικής τρομοκρατίας (περίπτωση νηπιαγωγείου Λευκάδας), άλλα και πολιτικής κατήχησης μαθητών του Δημοτικού Σχολείου , με σκοπό να εμποτιστεί  το δημόσιο σχολείο με το δηλητήριο της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας πρέπει να πέσουν στο κενό. Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να ενθαρρύνει και να υπερασπιστεί έμπρακτα και αποφασιστικά το δικαίωμα του εκπαιδευτικού μέσα από το παιδαγωγικό του έργο να προωθεί τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης αλλά και τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο λαός μας κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό.


                                                                                                 Με εκτίμηση

                                                                                               Γιάννης Στέφος




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου