Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση", χειραγώγηση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Αυτόνομη Παρέμβαση   
Κυριακή, 09 Φεβρουάριος 2014 21:33
 ERA header
«ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» ­–  ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ
Απορρίπτουμε τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωσή μας, την «αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση»  λαιμητόμο,  τη χειραγώγηση, την κατηγοριοποίηση, την ποσοστοποίηση, τη διαθεσιμότητα, την απόλυσή μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με τις ρυθμίσεις της νέας εγκυκλίου, του Υ.ΠΑΙ.Θ. με Αρ. Πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013, που αφορά στην Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014, ουσιαστικά επιστρέφει στο εκπαιδευτικό σύστημα ο ζοφερός «επιθεωρητισμός», που θυμίζει τα θλιβερά μετεμφυλιοπολεμικά και μισαλλόδοξα χρόνια, με τον πλέον αυταρχικό τρόπο. Τώρα πλέον, ακόμα και οι πιο δύσπιστοι συνάδελφοι, κυρίως οι νέοι, οφείλουν να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του κινδύνου, για την επαγγελματική μας υπόσταση και την αξιοπρέπειά μας, για το επίπεδο της διαβίωσής μας, αλλά και για την ποιότητα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι αυταπάτες που καλλιεργούνται σε ορισμένους  συναδέλφους, -ισσες,  που έχουν μείνει βαθμολογικά και μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848/2010 και 4024/2011, είναι εύκολο να αποκαλυφθούν. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται, ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η δήθεν «αξιολόγηση». Οι οικονομικές δεσμεύσεις της μνημονιακής κυβέρνησης προς την τρόικα των τοκογλύφων δανειστών μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς.Το μόνο βέβαιο είναι ότι η «αξιολόγηση» που η κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της είναι αυτή που συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα και  την απόλυση.
Η δήθεν αθώα μορφή της αυτοαξιολόγησης, την οποία  προσπαθεί να υλοποιήσει ως Δούρειο Ίππο ο Υπουργός της αποτυχημένης, λαομίσητης, θλιβερής, μνημονιακής κυβέρνησης κ. Αρβανιτόπουλος, συνδέεται μέσω του Π.Δ. 152/2013 με την εξατομικευμένη αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού, η οποία αλλοιώνει ούτως ή άλλως τον χαρακτήρα μιας γνήσιας αυτοαξιολόγησης, επιτείνει τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών και διαταράσσει το κλίμα συνεργασίας στις σχολικές μονάδες. Και επειδή πολλά είναι εκείνα τα μίσθρανα «παπαγαλάκια» που, υπηρετώντας τα αφεντικά τους προσπαθούν να σπιλώσουν τους εκπαιδευτικούς ψευδο-παραπληροφορώντας ότι οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να αξιολογηθούν, να τονίσουμε ότι οι κλάδοι και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας έχουν από πολύ παλιά προτείνει στις πολιτικές ηγεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. συστήματα  αξιολόγησης όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρακαι αποβλέπει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μέσω της ανάληψης βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, μακριά από κατηγοριοποιήσεις, μισθολογικές και βαθμολογικές ποσοστώσεις και ανταγωνισμούς και μέσα σ’ ένα κλίμα συνεργασίας και συλλογικότητας, που τόσο έχει ανάγκη σήμερα το δημόσιο σχολείο. Είναι φανερό ότι η άθλια συγκυβέρνηση των δωσίλογων και υπηρετών της ξενόφερτης τροϊκανής «ύπατης αρμοστείας», η οποία έχει τεράστιες ευθύνες για τις πολιτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας το δημόσιο σχολείο στη σημερινή καταστροφική υποβάθμιση, προσπαθεί μέσα από τα ελεγχόμενα και διαπλεκόμενα ΜΜΕ, αποποιούμενη των τραγικών ευθυνών της, να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς.
Τους εκπαιδευτικούς που ενώ επωμίζονται, όπως κι άλλοι εργαζόμενοι αλλά δυστυχώς, έξω από κάθε λογική και οι άνεργοι, το βάρος των μνημονιακών, νεοφιλελεύθερων πολιτικών, τις οποίες βιώνει πλέον τραγικά ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, τώρα θα ’χουν να αντιμετωπίσουν και το σχολικό σύμβουλο όπως και το διευθυντή, που σε ρόλους  «παιδαγωγικών δεσμοφυλάκων», (έτσι τους θέλει η «παλαιάς κοπής» διαδικασία, που εισάγεται ως νέος επιθεωρητισμός με την αξιολόγηση – χειραγώγηση)  θα εποπτεύουν, θα ελέγχουν και θα καθορίζουν την επαγγελματική και μισθολογική του εξέλιξη, αλλά το χειρότερο: το δικαίωμά τους στην εργασία. 
Η κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από την δήθεν αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση  εισάγει μια ελιτιστική λογική η οποία θα καταστήσει την εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική και θα επιφέρει την περαιτέρω υποβάθμισή της. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες, προβλέπεται ότι θα οργανώνονται όχι με βάση τις ανάγκες του μαθητή, αλλά με βάση αυθαίρετα πρότυπα, σύμφωνα με τους επιθυμητούς δείκτες αξιολόγησης που θα καθορίζει η αυταρχική πολιτική ηγεσία.  Ο επιδιωκόμενος από την πολιτική ηγεσία «ανταγωνισμός», δηλαδή το αλληλοφάγωμα και το ρουφιανιλίκι,  θα μετατρέψει τις σημερινές αρμονικές σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών σε «ζούγκλα» και θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός και εκτός σχολείου. Γενικότερα ξεκινάει προσπάθεια απ’ την αυταρχική πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ώστε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα να μετατραπεί σε εξεταστοκεντρικό, με σκοπό τη δημιουργία πειθαρχημένων και άβουλων μαθητών. Ο επιστημονικός ρόλος του σχολικού συμβούλου ακυρώνεται και αντικαθίσταται ουσιαστικά από το ρόλο του εξεταστή. Η μετάλλαξη του ρόλου του διευθυντή του σχολείου, από την καθοδηγητική και παιδαγωγική του διάσταση σε εκείνο του μάνατζερ και αξιολογητή, υπονομεύει και απαξιώνει τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και την παιδαγωγική ελευθερία μέσα στη σχολική μονάδα.
Η μνημονιακή, ξενόδουλη, καταστροφική για το λαό συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, μαζί με την, σε ρόλο κατακτητή, επαίσχυντη τρόικα, με τις επιβαλλόμενες σκληρές πολιτικές τους, καταστρέφουν, εκτός των άλλων δεινών που προκαλούν, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο και οδηγούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε ψυχοπαιδαγωγικό Καιάδα. Δεν υπάρχει πλέον καμιά αμφιβολία και για τον πλέον καλόπιστο – ευκολόπιστο, ότι ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης είναι ενταγμένος στο θεσμικό πλαίσιο της τιμωρητικής αξιολόγησης – χειραγώγησης, Αποτελεί το Δούρειο Ίππο  της πλήρους υποταγής του δημόσιου σχολείου στους κανιβαλικούς νόμους της αγοράς.
Το αίτημα λοιπόν ανάγεται σε καθαρά πολιτικό ως μονόδρομος αγώνας για την ανατροπή της επαίσχυντης δωσιλογικής κυβέρνησης, που υλοποιεί ασμένως τις απαιτήσεις των τοκογλύφων δανειστών της ευρωπαϊκής και όχι μόνο ελίτ, σύμφωνα με τις ντιρεκτίβες του διευθυντηρίου των Βρυξελλών, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του λαοκτόνου ΔΝΤ, με τις επιβαλλόμενες βαθιά αντιλαϊκές, οικονομικές, κοινωνικές και απάνθρωπες πολιτικές, που φτωχοποιούν και εξαθλιώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η προσπάθεια εφαρμογής της διαδικασίας «αξιολόγησης» σε πρώτο στάδιο, με την πραγματοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης, συνάντησε τη δυναμική αντίδραση του Κλάδου.Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα του συνδικάτου και ματαίωσε τη συμμετοχή στις συναντήσεις. Η  εκπαίδευση κέρδισε την πρώτη μάχη.
Τώρα ήρθε η ώρα να δυναμώσουμε τις συλλογικές διαδικασίες μέσα στο σχολείο. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να δηλώσουν ξεκάθαρα την αντίθεσή τους στην εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και να αποφασίσουν στη μη εφαρμογή της. Να μη διευκολύνουν ούτε στο ελάχιστο την πολιτική ηγεσία στο έργο τής δικής τους καρατόμησης.  Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων οφείλουν να οδηγήσουν στην άρνηση στελέχωσης των ομάδων εργασίας, στηριζόμενες, έτι περαιτέρω, σε νομικά επιχειρήματα, τα οποία καταδεικνύουν ότι η όλη διαδικασία είναι  προδήλως αντισυνταγματική. Επιπρόσθετα ενισχύουμε την πάλη συστρατευόμενοι  με το γονεϊκό κίνημα, για το ξεκίνημα της ανατροπής αυτής της πολιτικής καθώς και της επαίσχυντης κυβέρνησης που την εκφράζει και την υλοποιεί.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ μαζί με όσες και όσους στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός διαφορετικού σχολείου, όπου η καθημερινή έγνοια για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών θα συνδέεται με το όραμα για μια άλλη κοινωνία, που θα στηρίζεται στις αρχές της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της δημοκρατίας η οποία κατ’ επίφαση υπάρχει, αν δεν έχει καταλυθεί ήδη, στη σημερινή θλιβερή μνημονιακή εποχή.
                                                                                    ΓΙΑΝΝΕΝΑ  –  ΦΛΕΒΑΡΗΣ  2014
ERA bottom